maandag 21 oktober 2013

Halloween

Halloween staat weer voor de deur, en mijn beide kinderen hebben inmiddels een uitnodiging voor een halloween-feestje. Dit jaar gaan ze als dracula.

Dus heb ik een paar prachtige dracula-capes gemaakt.

Halloween is just around the corner, and both my children have been invited to a Halloween party. This year they are going as Dracula. 


So I made ​​a few wonderful dracula-capes.
I have taken the arm-lenght (measured from neck to mid-hand) as a starting point. In my case it is 60 cm. 
Laat alsjeblieft commentaar achter als je het patroon gebruikt




Benodigdheden:
Zwarte stof 115cm
rode stof 50cm
biasband (zwart en rood)

Ik heb de armmaat (gemeten van nek tot halverwege de hand) genomen als uitgangspunt. In mijn geval is dit 60 cm.
Het vleermuis gedeelte is een hele armmaat lang, deze leg je aan de stofvouw
De bovencape is een halve armmaat lang,  deze leg je aan de stofvouw
De ondercape is een halve armmaat + 10cm lang, deze leg je aan de stofvouw
De kraag is voor alle maten 25 cm lang, vindt je hem wat te hoog of te laag dan kun je deze aanpassen.

Materials: 
Black fabric 115cm 
50cm red fabric 
bias tape (black and red)

The bat part is a whole armlength long, that you lay on the fold of the fabric
The upper cape is half armlength long, it put you on the fold of the fabric
The lower cape is half armlength + 10cm long, that you lay on fold of the fabric
The collar is for all sizes 25 cm long and 7 cm width, if you think it's to high or to low you can modify.
Knip alle onderdelen.
Werk de vleermuis en de capedelen af met bias-band, leg de 2 kraagdelen op elkaar en werk deze af met biasband.
Leg de vleermuis en de capedelen op elkaar en bevestig hieraan de kraag, er blijft aan beide kanten ongeveer 2,5cm over.
De naad die hier ontstaat heb ik afgewerkt met biasband, deze heb ik aan beide kanten met 30 cm verlengd zodat je gelijk een striklintje hebt.
Ik heb een bandje gestikt in het vleermuisgedeelte waar de handen komen, zodat de vleermuis "echt" kan vliegen als ze de armen omhoog doen.

Cut out all the parts. 
Sew the bias tape along all the sides of the cape, lay the two collar sections together and sew it together with bias tape. 
Lay the bat and cape pieces together and attach the collar, it remains on both sides about 2,5cm. 
seam that arises here I've finished with bias tape, I extended on both sides of 30 cm so you can tie the cape. 
I have sewn a little piece of bias tape into the bat part where the hands come, so the bat "really "can fly up when they put their hands out.

Please leave a comment if you use this pattern

1 opmerking:

  1. Ik was erg blij met je beschrijving! Alleen de basis gebruikt omdat mijn zoon een vleermuis moest worden. Biasband alleen gebruikt om de cape om zijn hals vast te kunnen binden en een stukje aan ieder uiteinde zodat hij er een halve hand door kon steken om te kunnen ´vliegen´. Leuk, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen